Friday, October 15, 2010

apa nk jadi ngn AKU ni~~??

salam..
kepala aku rasa cam ''macek'' jer skrang ni
(''macek'' tue jam,vocab indon baru utk anda sumer)
n aku x taw nk tulih per skrang ni..
(seriously.. dh ntah brapa puloh kali aku dok tekan ''backspace'' just untuk taip dua baris ayat ni....!!rasa cam nk mencarut jer..)
if aku citer psl pelajaran utk minggu ni..
konfirm lah akn membosankan anda semua..
apatah lagi aku sndiri yg kena blajar benda alah ni...teramatlah bosan!!
as a medical student..aku rasa hidop aku makin x der LIFE..
sbb per??
rutin harian aku sama jer..
pegi msk n tido dlm kuliah..
msk lab yg sungguh burok yg penuh ngn jeruk2 organ manusia..
pstu msk tutor n bentang LI(learning issue) aku dpn tutormate aku yg aku sendiri x phm apa yg aku bentangkan dpn kwn2 aku ..kesian kt dorang..x dpt deng menolongnya..
kira2 abis kol 4ptg,aku pun balik bilik..
then satu kemestian rutin aku utk tgk movie@drama tiap2 ari n sudah tentu on9 fb..
wat kijer skolah sikit..
pastu tidur pkol 2 lebih..bangun pkol 6 n terlepas subuh sbb subuh abis kol 5 pg..
tu lah rutin kehidupan aku yg korang nak taw SANGATTTTTTTT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
I LOVE my PATHETIC LIFE ni..
so sapa2 nk amik medicine..fikir2 la byk kali
sbb korang akn TIDAK ADA LIFE jap agi..
"naper NYAH,ko dh menyesal ke amik medik??"
vavi,aku x menyesal pun..
cuma aku xbiasa lagi life camni..
sistem kt malaysia ngn indonesia mmg totally different..
cuma aku perlu kuatkn semangat..
aku harap aku x jadi bad doctor jer satu hari nnt..
doakan aku yupppppp...=)!!


p/s;
1)aku ponteng lagi MABIM(program kemahasiswaan indonesia) hari ni *sigh*..
prgrm dia strt kol 7.00pg tp aku bangun kol 9 pg....
aduh,byk bebenor aku ponteng prgrm dorang..padahal budak2 indonesia baik gila ngn aku terutama bdak nama Todi ngn Adi tue sebab bdak 2 ekor tue ajar aku mencarut dlm bahasa indonesia,so sweet kan??..
a'ah,aku baru teringat,naper bdak2 indonesia kt universti aku ni sumer KAYA2 belaka yup...???
aku x tipu dowh..kalo kaya tue mmg kayo bebenor..kalo miskin tue,mmg miskin gila barbie..
serius ni,cam ada kasta kt sini..
bdk2 indon kt sini x main la pakai kereta wira@ kancil..
plg cikai pun kereta toyata camry..byk pakai mercs ngn volkswagen..
n almost all kwn2 indon aku pkai blackberry..
aku x penah tgk lg dorang pakai hp 3 kupang tue..
dunia,dunia......
so sila ubah persepsi korang terhadap mat indon yg ada kat malaysia tue,mmg dorang nk cari rezeki sbb dorang miskin..
n aku rasa cam nk maki hamun jer pemerintah indonesia ni sbb wujudkn sistem kasta kat sini n sdah tentu RASUAH..kesian dowh kt org miskin kt sini..
hari tue aku naik "ANGKOT'' (van yg menyerupai van angkot smpah n tu la "pengankutan awam "aku kt sini)..
aku nampak sekor bdak laki(~3thn camtu) ni dgn kaki ayam n kain buruk aku lg cantik dr baju bdak tue..dia minta sedekah kt aku n aku bg la 2ooorp sbb kesian kt dia(lebih kurang =5osen la)..pastu aku tgk dia nangis dowh..
aku speechless jap..
x taw la dia terharu ngn aku ataupun dia dpt bygkn dia dh x der masa depan..
mana mak ayah dia pun aku xtaw..
(mmg taw buat anak jer tp x reti nk jaga anak,bodoh btol..-__-'')
so moralnya disini, korang patut bersyukur yg korang tue dok kt malaysia n indonesia except korang jd org kaya kt indonesia n pls guna kondom kalo x nk anak..kesian kt dorang nnt!!!!

2)aku gi shopping ke bandung esok!!!!!!!x sabar dowh..rasa nk pegi main ice-skating la..nnt aku upload pic2 tue..internert lambat dowh!!!

1 comment: